Free Hit Counter Μετρητής επισκεπτών

Saturday, October 27, 2007

ΠΕΡΙ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

Αν φέρουμε εικόνες στο μυαλό μας από σχολικές γιορτές παιδιών νηπιαγωγείου,δημοτικού,γυμνασίου και λυκείου είναι πολύ πιθανό να καταλήξουμε στο ίδιο συμπέρασμα:χαρισματικά παιδιά που έκλεψαν την παράσταση!Παιδιά που μπορεί και να μην είναι καλοί ή οι καλύτεροι μαθητές.Και εδώ καλό θα ήταν να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και να προσεγγίζουμε όλα τα παιδιά ξεχνώντας επιδόσεις και μέσους όρους.
Είναι ισοπεδωτικά ολέθριο να μην προσπαθούμε να ανακαλύπτουμε τα ιδιαίτερα χαρίσματα που έχει κάθε παιδί,να το ενθαρρύνουμε να τα εκδηλώνει,να τα καλλιεργεί και να τα αναπτύσσει.
Δεν γίνεται να μετράμε τα παιδιά μας μόνο με IQ-TEST!Δεν υπάρχει μόνο ένα είδος νοημοσύνης.
Άραγε πόσα είδη νοημοσύνης υπάρχουν και τι είναι νοημοσύνη;
Αρχικά τι εννοούμε όταν λέμε νοημοσύνη. Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί ορισμοί σχετικά με τη νοημοσύνη. Ένας γενικός ορισμός της είναι «η ικανότητα να μαθαίνουμε, να καταλαβαίνουμε ή να διαχειριζόμαστε νέες ή δύσκολες καταστάσεις, καθώς επίσης και η ικανότητα να χρησιμοποιούμε τη λογική». Μερικές φορές οι άνθρωποι μπερδεύουν τη νοημοσύνη -ή ευφυΐα- με την απόκτηση γνώσεων, όμως οι δύο έννοιες δεν είναι ταυτόσημες. Όλοι έχουμε κάποιο παράδειγμα ατόμου το οποίο για διάφορους λόγους δεν μπόρεσε να σπουδάσει, όμως διακρίνουμε ότι είναι έξυπνο παρά την έλλειψη απολυτηρίων και πτυχίων.Έχουν εκτιμηθεί οκτώ είδη νοημοσύνης που δείχνουν ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι αλληλεπίδρασης με τον κόσμο. Το κάθε άτομο έχει έναν μοναδικό συνδυασμό ικανοτήτων ή προφίλ. Αν και όλοι έχουμε κομμάτια και από τα οκτώ είδη νοημοσύνης, συχνά υπάρχουν άνθρωποι με ιδιαίτερα αναπτυγμένο ένα στοιχείο. Και δεν μπορούμε να βρούμε δυο άτομα με τον ακριβώς ίδιο συνδυασμό νοημοσύνης.
Το σχολείο και η ανάπτυξη της νοημοσύνης
Το σχολείο και η κοινωνία εστιάζουν περισσότερο στη λεκτική και τη λογικο-μαθηματική νοημοσύνη και προσπαθούν να καλλιεργήσουν αυτά το δύο είδη. Στην κοινωνία σεβόμαστε και θεωρούμε επιτυχημένους τους ανθρώπους που μιλάνε σωστά ή είναι λογικοί και συνοδεύουν αυτές τις ικανότητές τους με πτυχία. Ωστόσο, ολοένα και περισσότερο θαυμάζουμε και θεωρούμε επιτυχημένους ανθρώπους από το χώρο των τεχνών, -της μουσικής, του χορού, θεάτρου, ζωγραφικής, κινηματογράφου…- του αθλητισμού, των επιχειρήσεων και άλλα άτομα που εμπλουτίζουν με τις ικανότητες και τα ταλέντα τους τον κόσμο στον οποίο ζούμε.Δυστυχώς, πολλά παιδιά που έχουν αυτές τις άλλες ικανότητες δεν παίρνουν την προσοχή κι ενθάρρυνση που χρειάζονται από το σχολείο και καταλήγουν να πάρουν την ταμπέλα του «υπερκινητικού» ή «δυσλεκτικού» παιδιού. Αυτό συμβαίνει γιατί ο δικός τους μοναδικός τρόπος σκέψης κι επίλυσης προβλημάτων δε συμβαδίζει με τον έντονο λεκτικό και μαθηματικό χαρακτήρα της διδασκαλίας.Καθώς όμως συγκεντρώνονται νέες πληροφορίες σχετικά με τη νοημοσύνη και τις ικανότητες των παιδιών (αλλά και των ενηλίκων), δημιουργούνται νέες στρατηγικές διδασκαλίας, που δίνουν στο παιδί την ευκαιρία να μάθει με τρόπο αρμονικό προς τις ιδιαίτερες κλίσεις του.
Για αυτό, γονείς και καθηγητές δεν φερόμαστε επιδερμικά στα παιδιά μας,ψάχνουμε μαζί τους ακόμα και αν πολλές φορές αυτό δεν είναι η εύκολη και γρήγορη λύση!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home