Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Mία από τις αγωνίες πολλών γονιών είναι η καθημερινή διατροφή των παιδιών.Tο κυλικείο του σχολείου μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο στην καθημερινή διατροφή του μαθητή και να τον στηρίξει στις διατροφικές του ανάγκες ή να ανατρέψει τις διατροφικές του συνήθειες, αν το παιδί τρέφεται και αγοράζει καθημερινά ανθυγιεινές λιχουδιές.
Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι η διατροφή των παιδιών καθορίζει τις μελλοντικές διατροφικές και αγοραστικές τους συνήθειες. Ας χρησιμοποιήσουμε, λοιπόν, το κυλικείο του σχολείου ως «υποστηρικτή» στην καθημερινή διατροφή των παιδιών μας, καθοδηγώντας τα στις υγιεινές επιλογές.
Σημαντικό, όμως, για να προστατεύσουμε τα παιδιά μας είναι να γνωρίζουμε εμείς τις τροφές που επιτρέπεται να πωλούνται στα κυλικεία. Σύμφωνα με την ισχύουσα υγειονομική νομοθεσία, τα επιτρεπόμενα προς πώληση τρόφιμα στα κυλικεία είναι τα παρακάτω:
Σάντουιτς και τοστ με τυρί. Προαιρετική η προσθήκη φρέσκου βούτυρου και εποχικών λαχανικών (π.χ. ντομάτα, μαρούλι).
Ψωμί και απλά αρτοσκευάσματα (φρυγανιές, αρτίδια, κουλούρια, φρατζολάκια, λαγάνες, παξιμάδια).
Σταφιδόψωμο σε ατομική συσκευασία.
Τυρόπιτα ή σπανακόπιτα.
Τυριά
Γάλα σε ατομική συσκευασία.
Γιαούρτι παντός τύπου (χωρίς συνθετικέςγλυκαντικές και χρωστικές ύλες) π.χ. με φρούτα, φρυγανιές, δημητριακά, ξηρούς καρπούς.
Φρούτα εποχής, πλυμένα και τυλιγμένα σε σελοφάν.
Φυσικοί χυμοί φρούτων με περιεκτικότητα χυμού 100%.
Ξηροί καρποί (σε μικρή συσκευασία).
Τσάι και λοιπά αφεψήματα.
Καφές (μόνο για το προσωπικό).
Από την πλευρά μας, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι:
Να δώσουμε βάση στις διατροφικές συνήθειες της οικογένειάς μας και στην εκπαίδευση των παιδιών μας για υγιεινή διατροφή.
Να προμηθεύουμε το παιδί με κολατσιό από το σπίτι ώστε να αποφεύγεται η κατανάλωση έτοιμων φαγητών.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι το πιο ισχυρό παράδειγμα τα παιδιά το παίρνουν από εμάς, τους γονείς και τους ενήλικες που βρίσκονται γύρω τους. Θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να τα εκπαιδεύσουμε να επιλέγουν υγιεινά, αν δεν πάρουν το παράδειγμα από εμάς τους ίδιους.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home